”Stormen” er ikke det samme syrede og grotesk morsomme Shakespeare-ballade, som det plejer at være, når Shakes tager fat på klassikerne.
Bornholms Teater ender desværre sin bornholmerkrønike lidt for langt fra det lokale afsæt, der gjorde trilogiens første dele interessante.
Når Shakes og Folketeatret opsætter ”Hamlet”, fyger kokainen igennem luften, og det broderlige kongemord bliver forrettet med et bilbatteri.
Matias Faldbakkens roman "The Hill" er blevet oversat til scenen i Jacque Lauritsens vellykkede dramatisering med titlen "Restaurant Europa".
Dokumentarbogen “Zinkdrengene” af hviderussiske Svetlana Aleksijevitj opføres i en kraftfuld og temmelig omfattende teaterversion af AKUT360.
"Zenobia" er en fin, men også temmelig madrastung, teaterversion af Morten Dürr og Lars Hornemans tegneserie om flygtningespigen Amina.
Folketeatrets ”Robin Hood” er en stærkt underholdende og engagerende familiekomedie i højt tempo og med en middelaldermunk på overarbejde.
Faster Cools smukke "Ballonrejsen" er ikke bare en historie om en dreng og hans tante, men også en historie om at vokse med opgaven.
Shakes’ punkversion af ”Macbeth” er fint og sjovt udført, men alt det, der gør den til en Shakespeare-klassiker, er forsvundet.
Adolf Hitler portrætteres i den nyskrevne monolog "Vort mismods vinter" af Andreas Dawe, som lige nu spiller på Husets Teater i København.