Er gode teaterskabere også gode filmskabere?
Det seneste år har været et studie i, hvad teatret kan, når salen er lukket. Her er mine overvejelser om lyd, video, live og on-demand.
Igennem det seneste år er vi blevet tvunget til at forholde os til teatret på nye måder. Når den fysiske scene er lukket, må værkerne – de værker, der ikke lægges på hylden eller i graven – udkomme på nye måder. Og der er særligt tre formater, som vi har stiftet bekendtskab med i året, der er gået.
Hvad virker, og hvad virker ikke? Og hvad er coronaårets forskellige forsøg egentlig et udtryk for? Det prøver jeg at sætte ord på her. Lad os først se nærmere på de tre formater, der har fyldt i det digitale teaterlandskab.
Dette indlæg er kun for abonnenter på mortenhede.dk. Opret abonnement herunder for at få adgang.
Bliv abonnent – du bestemmer prisen
Få ubegrænset adgang til artikler, anmeldelser og podcasts på mortenhede.dk til en valgfri månedlig pris.
Vælg dit månedlige beløb
Abonnementet er personligt og kun til privat brug. Kontakt mig for at høre om mulighederne for et erhvervsabonnement.
Er du allerede abonnent? Log ind her.