Nørrebro Teaters "Stalins død" er hverken sjov nok eller kritisk nok til at leve op til, hvad vi forventer af et morskabsteater i krigstid.
Pernille Schrøder skildrer eminent både smerten og smilet i Grethe Søncks væsen i Folketeatrets biografiske kabaret "Hele Danmarks Grethe".
Anita er tilbage på Aalborg Teater, hvor en rørende og begavet "Dødsbo på pløjemarken" afrunder den fremragende trilogi "Henvendelse Anita".
Aarhus Teater og Den Jyske Opera er gået sammen om musikforestillingen "Dracula", der rummer både skuespilkunstens og operaens kvaliteter.
På Odense Teater løber Ludvig Holbergs "Den stundesløse" nu over scenen med underholdende farce-spil og moderne tilsnit af Thor Bjørn Krebs.
Asta Kamma August og Lotte Andersen gør tragedietunge "Elektra" tilgængelig og troværdig i anden del af trilogien "Furier" på Husets Teater.
"Ud med Knud" er en rørende og uhyre velspillet ungdomsforestilling om den kræftsyge William og hans kamp for at få en almindelig barndom.
Storartede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters "Farlige forbindelser", men iscenesættelsen bliver for statisk, pæn og uinteressant.
Dramatikernes midtvejsprojekt "Bang" er blandt efterårets bedste forestillinger, og den spilles af et usædvanligt imponerende ensemble.
Leonora Christina er vendt tilbage til de levendes verden for at rette op på sit eftermæle og berette om, hvordan riget blev frataget hende.