Søren Pilmark, Asger Reher, Henrik Koefoed og Niels Olsen er stadig i fin form som Ørkenens Sønner, der endnu kan sige "pik" uden at rødme.
Der er hobevis af fejl, mangler og dovne løsninger i SAUM og Den Ny Operas "Strøm – et operaeventyr" om at finde energien inden i sig selv.
Den jødiske låneudbyder Shylock fra Shakespeares ”Købmanden i Venedig” er i centrum i Hamletscenens moderne gendigtning ”Ekko fra Venedig”.
Teater Vestvolden byder på en rørende og velfortalt teaterversion af Martha Flyvholm Todes ungdomsroman ”På Bornholm må man græde overalt”.
Betty Nansen Teatret nyfortolker Lewis Carrolls ”Alice i Eventyrland”, men det surrealistiske bliver for forceret og tilstræbt absurd.
Don Juan ender i helvede for sine romantiske udskejelser på Store Scene i Skuespilhuset, men vejen hen til aha-oplevelsen føles for lang.
Musicalen ”Jersey Boys” om rockfænomenet The Four Seasons genopliver hits på stribe, men historien om bandet bliver udramatisk og forhastet.
Mette Horn brillerer i sin gamle kult-rolle som damen med de blå tænder fra ”Emmas dilemma”, når hun fejrer rund fødselsdag på Folketeatret.
Inflationens trængte familier tager sagen i egen hånd i farcen ”Vi betaler ikke!”, der spiller i en aktuel oversættelse på Nørrebro Teater.
Pink Floyd-teaterkoncerten ”Another Brick in the Wall, Part 5” på Østre Gasværk Teater sprænger rammerne for, hvad dansk teater kan formå.