Den internationale, ordløse klovneforestilling "Home" undersøger hjemmet som begreb i en velfortalt historie om at finde sit tilflugtssted.
Med punkforestillingen "BZat" fortæller Nørregaards Teater og Teater O om 1980’ernes BZ-bevægelse fra fire unges forskellige perspektiver.
Alexandra Moltke Johansen har med "Max dig op!" skrevet en systemkritisk fabel, der sætter tidens præstationsræs ind i en samfundskontekst.
Ishøj Teaters "Eddy Spaghetti" byder på en misforstået kostmorale, men også på en eventyrlig og velovervejet historie a la Astrid Lindgren.
H.C. Andersens drabelige klassiker "Lille Claus og store Claus" er velfortalt af Henrik Paludan, men også lidt for nænsomt bearbejdet.
Den musikalske og engelsksprogede "Coema – a Brazilian fairytale" har et fint og klart udtryk, men bøvler lidt med løse ender i historien.
Med forestillingen "Smadreland" ligner Teater Rå et amatørteater, der er kommet lidt for tidligt ind på den professionelle scene.
Teatret Brændende Kærligheds forestilling "Birdy" om en forfløjen, operasyngende stjernefugl, er blevet til en kær og kropslig performance.
Vi har instinktivt lyst til at lytte til Saúl Amaya Hernández, mens han fortæller den urgamle maya-historie "Popol Vuh" om verdens skabelse.
I Dansk Rakkerpaks miljøforestilling "Professoren og genbrugsmaskinen" er den snurrigt byggede maskine en altoverskyggende medspiller.