Det er ikke aldersforskel og hudfarve, men vores forventninger om andres fordomme, der står i vejen for lykken i "Lov mig aldrig at glemme".
Sjældent er emnet alkoholisme blevet behandlet så ærligt og morsomt på en teaterscene som i Folketeatrets "Næste år bliver øllet bedre".
Østre Gasværk Teater byder på endnu en teknisk overlegen og begavet opført musikteateroplevelse med "Teaterkoncert København".
Nanna Cecilie Bang sætter ord på vores bekymringer og tanker i "En guide til en (lidt) lysere fremtid", der forsøger at finde lyset i mørket.
Det er tragedieslutningen, der bliver frigørelsen for Edward II, der langt hellere vil være sammen med sin elskede, end at bære kongekronen.
Henri Nathansens mesterlige "Indenfor murene" fra 1912 er stadig relevant og desværre mere aktuel i dag, end den længe har været.
Thomas Warbergs femte onemanshow er måske hans mest sårbare hidtil, men "Du har det ikke fra mig" er ikke mindst gedigent standup-håndværk.
Socialrealisme og poesi mødes i et varmt og kærligt familiedrama om at hjælpe hinanden i Hans Rønnes "Karens kommode" på Odense Teater.
Musicalversionen af Kay Pollaks Oscar-nominerede film ”Som i himlen” savner nogle af filmens nuancer, men musikalsk er den i verdensklasse.
Der er både platte sketcher, gode sange og skarpe replikker i julekabareten ”På loftet sidder krisen”, der spiller på Café Liva i Nyhavn.