Det Kgl. Teaters "Billy Elliot the Musical" har skønne medvirkende og en ekstremt vellykket scenografi, men vi savner klarhed i fortællingen.
Det er ikke aldersforskel og hudfarve, men vores forventninger om andres fordomme, der står i vejen for lykken i "Lov mig aldrig at glemme".
Teatret Møllens 50-års jubilæumsforestilling "Sort sol - fladt land" tegner et fint og nuanceret portræt af den sønderjyske egnsidentitet.
Den franske film "De urørlige" er en rørende historie om forskelligheder, der mødes, men teaterversionen på Folketeatret lykkes kun delvist.
Sjældent er emnet alkoholisme blevet behandlet så ærligt og morsomt på en teaterscene som i Folketeatrets "Næste år bliver øllet bedre".
“Tid til glæde” handler ikke rigtig om noget og bliver til mere end to timers navlepillende sniksnak, som vi kun sporadisk griner ad.
Østre Gasværk Teater byder på endnu en teknisk overlegen og begavet opført musikteateroplevelse med "Teaterkoncert København".
Musicalen "Anastasia" byder på historisk romantik med klassiske tematikker, men opsætningen på Det Ny Teater gungrer ukontrolleret derudad.
Wallmans party-maskine buldrer derudad med endnu et velorkestreret dinnershow, men jubilæumsfejringen i "Jubilee" mærker man ikke meget til.
"En sommerdag i oktober" på Teater V er en dystopisk farcetragedie om klimakatastrofen af dramatisk debutant Nicolaj Dissing Schledermann.