Aarhus Teater opfører Ibsens "Rosmersholm", som de beskriver som en psykologisk thriller. Psykologisk, jovist, men thrilling? Ikke rigtigt.

Det hører sig til, at en landsdelsscene som Aarhus Teater bør opfører klassikere indimellem, og denne gang har man valgt "Rosmersholm" af norske Henrik Ibsen. Men hvad er grundlaget for sådan et valg? Hvad kan "Rosmersholm", som eksempelvis "Richard III" ikke kan? Det må nok være den ironiske opfattelse af radikalisme, som vi i dag putter ind i Ibsens værk, fordi vi i et vist omfang har et radikalt styre i dag, og alligevel er vi langt fra fritænkeriet.
Men opsætningen griber aldrig rigtig fat om den ironi -
Dette indlæg er kun for abonnenter på mortenhede.dk. Opret abonnement herunder for at få adgang.
Bliv abonnent – du bestemmer prisen
Få ubegrænset adgang til artikler, anmeldelser og podcasts på mortenhede.dk til en valgfri månedlig pris.
Vælg dit månedlige beløb
Abonnementet er personligt og kun til privat brug. Kontakt mig for at høre om mulighederne for et erhvervsabonnement.
Er du allerede abonnent? Log ind her.