Aarhus Teater præsenterer Ingmar Bergmans "Den gode vilje" i en pæn, professionel og larmende uinteressant iscenesættelse af Emmet Feigenberg.

Hvor er det dog teatralsk! Den forhenværende skuespilchef på Det Kongelige Teater, Emmet Feigenberg, iscenesætter Ingmar Bergmans selvbiografiske værk om sine forældres forhold i begyndelsen af 1900-tallet, dramatiseret i en forestilling på over tre timer. Hvis det skulle lykkes, skulle teaterversionen kunne udfolde historien bedre, end Bille Augusts Cannes-guldpalmevindende film fra 1992 gjorde, eller også skal den vise, hvad remediering til teaterscenen kan gøre for fortællingen.
Ingen af delene synes forsøgt i Aarhus Teaters "Den gode vilje". Teatret som medie udforskes eller udnyttes ikke, men historien fortælles nærmest på trods af teatrets begrænsninger for skift i tid og rum.
Du skal være logget ind for at kunne læse anmeldelser på mortenhede.dk.
Har du allerede et login? Log ind her.