Hvor er den, der skulle have sagt nej?
Musicalen ”Leonora Christina” på Odeon i Odense er for ustruktureret og for omfattende til Peter Langdals krøllede idéer og æstetiske fokus.

Lad det være sagt med det samme: I den store musicalsatsning ”Leonora Christina” på Odeon i Odense er de medvirkende både velsyngende og velspillende, og det visuelle udtryk er smukt og gennemarbejdet.
Der er så meget kvalitet, at det halve kunne være nok – og det er i bogstavelig forstand: Det halve ville have været rigeligt. Forestillingen strækker sig nemlig over tre timer, og det bedste, man kan sige om det, er, at publikum får en masse teater for billetprisen.
Musicalen er nyskrevet af dramatiker Andreas Garfield efter drejebog af instruktøren, Peter Langdal. Og selv om forestillingen hedder ”Leonora Christina”, er det langtfra kun hendes historie, vi hører om, men i stedet hele den politiske situation i Europa igennem 1600-tallet.
Nogen må sige nej
Du skal være logget ind for at kunne læse anmeldelser på mortenhede.dk.
Har du allerede et login? Log ind her.