Tåbeligt god ”Symposion” på det kongelige
En smuk scenografi, en grotesk iscenesættelse og fremragende skuespil udgør tilsammen Det Kongelige Teaters ”Symposion” af Platon.

Mens Betty Nansen Teatret viser det 2.500 år gamle drama ”De asylsøgende kvinder” af Aischylos, som havde premiere forleden, griber Det Kongelige Teater fat om Platons næsten lige så gamle ”Symposion”. Og hvor ”De asylsøgende kvinder” er højaktuelt stof i vores tid, er ”Symposion” derimod et eviggyldigt portræt af kærligheden, lidenskaben, begæret, skønheden og sandheden.
Det er altså nogle af de helt tunge drenge, der spøger i kulisserne i disse dage. Alligevel lykkes det begge teatre at gøre forestillingerne lette, tilgængelige og udtryksfulde.
På Det Kongelige Teater har scenograf Nathalie Mellbye bragt antikkens Grækenland ind på scenen med smukke marmorvægge, hvide stofbaldakiner og en samling statuer.
Du skal være logget ind for at kunne læse anmeldelser på mortenhede.dk.
Har du allerede et login? Log ind her.