Det Kgl. Teaters "Billy Elliot the Musical" har skønne medvirkende og en ekstremt vellykket scenografi, men vi savner klarhed i fortællingen.
Den franske film "De urørlige" er en rørende historie om forskelligheder, der mødes, men teaterversionen på Folketeatret lykkes kun delvist.
“Tid til glæde” handler ikke rigtig om noget og bliver til mere end to timers navlepillende sniksnak, som vi kun sporadisk griner ad.
Musicalen "Anastasia" byder på historisk romantik med klassiske tematikker, men opsætningen på Det Ny Teater gungrer ukontrolleret derudad.
Don Juan ender i helvede for sine romantiske udskejelser på Store Scene i Skuespilhuset, men vejen hen til aha-oplevelsen føles for lang.
Musicalen ”Jersey Boys” om rockfænomenet The Four Seasons genopliver hits på stribe, men historien om bandet bliver udramatisk og forhastet.
Når der er nonner på scenen, har vi en fest, men resten af musicalen ”Sister Act” på Det Ny Teater præges af tekniske fejl og dårlig smag.
Fredericia Musicalteater har moderniseret kvindesynet i "Charles tante", men ellers dyrker den det bedagede, som forvirrer helhedsoplevelsen.
Jens Jørn Spottag portrætterer mesterligt titelrollen i Aarhus Teaters "Kong Lear", men iscenesættelsen savner klare konceptuelle valg.
Teatret Slotsgården lykkes igen med at gøre et klassisk værk til deres eget, men "Don Quijote" er langtfra deres sjoveste forestilling.