Det er tragedieslutningen, der bliver frigørelsen for Edward II, der langt hellere vil være sammen med sin elskede, end at bære kongekronen.
Det Kongelige Teater skildrer storhedstiden hos Ugens Rapport, hvor Kurt Thyboe stod for journalistikken bag de bare bryster på forsiden.
Trods gode præstationer er det svært at se, hvad teaterformatet bidrager med til Anne Linnet-teaterkoncerten ”Jeg er jo lige her”.
"Til eftertiden" fortæller os ikke en traditionel historie, men skaber en postapokalyptisk tilstand lige midt i vores egne karantænehjem.
Kvindelige ledere og sexistiske mænd er på tapetet i Sigrid Strøm Reibos moderne opsætning af ”Penthesilea - krig mellem kønnene”.
Romantik, komik og poesi gennemstrømmer Det Kongelige Teaters opsætning af Edmond Rostands klassiker ”Cyrano de Bergerac”.
Med ironisk distance fordufter dramaet i Thomas Bendixens ”Hvem er bange for Virginia Woolf?” af Edward Albee på Det Kongelige Teater.
Det er en sjov slapstick-humoristisk iscenesættelse, der holder niveauet oppe på Betty Nansen Teatrets ”Kat på et varmt bliktag”.