Mere end et hørespil
"Til eftertiden" fortæller os ikke en traditionel historie, men skaber en postapokalyptisk tilstand lige midt i vores egne karantænehjem.

Kræver teater en krop? Det er åbenlyst, at hørespil er en fortællegenre i sig selv – den har ligesom film sine egne karaktertræk og sine egne virkemidler, der ikke er lig med teatrets. Og som regel er det jo sådan, at teatret er et sted, vi går hen.
Men AKT1's karantæneværk "Til eftertiden" foregår i den stue, som jeg sidder og lytter til værket i. Den bliver inde i hovedtelefonerne eller højtalerne, ja, men værkets scenografi er mit karantæneramte hjem. Et sted, hvor sovesofaen nu har været slået ud foran fjerneren i ugevis, og hvor støvsugeren
Dette indlæg er kun for abonnenter på mortenhede.dk. Opret abonnement herunder for at få adgang.
Bliv abonnent – du bestemmer prisen
Få ubegrænset adgang til artikler, anmeldelser og podcasts på mortenhede.dk til en valgfri månedlig pris.
Vælg dit månedlige beløb
Abonnementet er personligt og kun til privat brug. Kontakt mig for at høre om mulighederne for et erhvervsabonnement.
Er du allerede abonnent? Log ind her.