Mere end et hørespil
"Til eftertiden" fortæller os ikke en traditionel historie, men skaber en postapokalyptisk tilstand lige midt i vores egne karantænehjem.

Kræver teater en krop? Det er åbenlyst, at hørespil er en fortællegenre i sig selv – den har ligesom film sine egne karaktertræk og sine egne virkemidler, der ikke er lig med teatrets. Og som regel er det jo sådan, at teatret er et sted, vi går hen.
Men AKT1's karantæneværk "Til eftertiden" foregår i den stue, som jeg sidder og lytter til værket i. Den bliver inde i hovedtelefonerne eller højtalerne, ja, men værkets scenografi er mit karantæneramte hjem. Et sted, hvor sovesofaen nu har været slået ud foran fjerneren i ugevis, og hvor støvsugeren kun tændes i nødstilfælde, fordi der med sikkerhed
Dette kræver et abonnement
Du skal være abonnent på mortenhede.dk for at læse dette. Få ubegrænset adgang til mortenhede.dk ved at oprette et abonnement her.
Du kan opsige eller ændre dit abonnement når som helst.
Har du allerede et login? Log ind her.