Den Kongelige Ballet er i topform
Parringen af Wayne McGregors "AfteRite" og Harald Landers "Etudes" er noget søgt, men de to værker viser os et balletkompagni med råstyrke.

Det Kongelige Teaters balletmester Nikolaj Hübbe indleder sin programtekst med at påstå, at man sagtens kan se en sammenhæng imellem de to balletter, der udgør aftenens program i Operaen.
Den første er den engelske koreograf Wayne McGregors nyskabte ”AfteRite”, mens den anden er ”Etudes” – Harald Landers klassiker fra 1948.
Men det er den tyndeste undskyldning, man kunne forestille sig. Jo, vist er der noget rituelt og gentagende over dem begge, ligesom balletmesteren påpeger.
Artiklen fortsætter. Opret abonnement, eller log ind for at læse videre.
Vælg din prisSom abonnent får du ubegrænset adgang til mortenhede.dk, og du bestemmer selv prisen. Abonnementet fornyes månedligt.
Du kan til enhver tid opsige abonnementet eller ændre dit månedlige beløb. Som abonnent modtager du også en ugentlig oversigt over udgivelser på mortenhede.dk via e-mail. |
Er du allerede abonnent? Log ind her.
Denne artikel omhandler: Alisha Brach, Anna Westerholm, Astris Elbo, Benedicte Boier, Benjamin Buza, Birgitta Lawrence, Camilla Ruelykke Holst, Caroline Betancourt, Den Kongelige Ballet, Det Kongelige Kapel, Det Kongelige Teater, Elenora Morris, Emilie Palsgaard-Jensen, Emma Håkansson, Emma Riis-Kofoed, Eukene Sagues, Giordana Gallo, Gregory Dean, Guilherme De Menezes, Heather Dunn, Ida Praetorius, J'aime Crandall, Ji Min Hong, Jón Axel Fransson, Jonathan Chmelensky, Kaledora Fontana, Liam Redhead, Lydia Bevan, Marcin Kupiñski, Marina Minoiu, Matteo Di Loreto, Rikke Korfix, Ryan Tomash, Silvia Selvini, Stephanie Chen Gundorph, Stephanie Sahlgren, Tara Schaufuss, Thomas Lund, Vello Pähn, Victoria Bell, Viktoria Falck-Schmidt, Vitor De Menezes, Wilma Giglio