Wallmans “Cake” er et hedt og hæsblæsende show

Den står blandt andet på George Michael, Aqua og Michael Jackson i årets show “Cake” hos , hvor underholdningen får fuld kraft.

★★★★☆☆

Det er som at sætte sig ind i en formel 1-racer, når man besøger i Cirkusbygningen. Vi sidder midt en en velsmurt maskine, hvor alle tandhjul og cylindere kører med mikroskopisk præcision, og hvor tempo, kraft og smidighed er de vigtigste faktorer. Til gengæld får vi ikke den samme komfort, sanselighed, æstetik og historiefortælling, som man kan finde andre steder.

Og der er noget sært befriende ved bare at stige ombord på dette ekstravagante partykoncept, når det drøner afsted. Vi skal ikke tage stilling til noget. Vi skal bare spise, drikke og lade os underholde.

Ved årets forestilling “Cake” er det igen husets karakteristiske drag, , der agerer vært. Og et overordentligt talentfuld hold af sangere, dansere og artister står for indslagene under og imellem retterne. Særligt fremtrædende er ukrainske Dmitriy Karpenko, der superfleksibelt i både dans og akrobatik leverer aftenens største wow-oplevelser.

Ellers består showet som vanligt hovedsageligt af en række medleys, hvor det i år er George Michael, Aqua og Michael Jackson, der er i fokus. Lyder det godt? Tja, lyddesignet og ikke mindst balancen i lydniveauerne er der ikke ligefrem kræset for. Og musikken og sangerne er ofte så overarrangerede, at de bliver mere larmende end harmoniske. Men hos er det vist sådan, at more is more. Og stemningen er i top hele vejen igennem.

Blandt de optrædende solister er det igen i år og , der imponerer mest med deres sangstemmers vidde og teknik. Desuden formår vel nærmest som den eneste at lægge et diskret lag af fortolkning oven på nogle af sangene, uden at publikum opdager, at det er lige ved at blive kunstnerisk.

Instruktør og kunstnerisk leder har sammensat et show, der er sprængfyldt med energi og lækre hits. Og rent visuelt har pakket de medvirkende ind i sexede og stilsikre kostumer, der kan gøre publikum af enhver seksuel orientering hede, mens Green Wall Designs står bag de dygtigt designede visuals på storskærme, som bidrager til både stemninger og tidsbilleder.

Så selvom wow-oplevelserne er få, så er “Cake” som helhed endnu et vellykket dinnerparty-show fra . Og foruden den hæsblæsende og til dels øredøvende underholdning er oplevelsen også præget af særdeles venlig betjening og en velsmagende 4-retters.

spiller i Cirkusbygningen i det kommende år.

Instruktion og produktionsdesign: | Medvirkende: , Dmitriy Karpenko, Jenny Haglund, Sara Haglund, Mikaela Loord, Alexander Beyer, Alexandra Fors, , Emil Molin, , Annie Dahlin, Fannie Johansson, Johanna Åkesson, Kajsa Björklund, Linnea Hult, Gustav Vikström Seltman, Lisa Frisk, Martin Karlsson og Svante Öhberg | Koreografi: Nina Kollbrunner, , Siân Playsted, , , Roine Söderlund, og | Kostumedesign: | Lysdesign: | Lyddesign: | Film og animation: Green Wall Designs | Scenografi: Ljus & Dekor i Halmstad AB | Produceret af: