Cirkusrevyen blæser på krænkelseskulturen
Cirkusrevyen 2019 er en revy i storform med en god bredde og variation i sange og tekster, og med et sublimt skuespillerhold på scenen.

Hvis du føler dig krænket over Cirkusrevyen, så er det også meningen. Som Ulf Pilgaard siger i begyndelsen af revyen, er det formålet med hele teltet.
Og vi har knap nok fået varmet sæderne op, før hele publikum bliver kaldt en samling provinshottentotter. Ordet er en kærlig fornærmelse af os, der har krydset Storebælt for at se Cirkusrevyen, og et svirp med pisken til Gyldendals censurering af Halfdan Rasmussens digte.
Artiklen fortsætter. Opret abonnement, eller log ind for at læse videre.
Vælg din prisSom abonnent får du ubegrænset adgang til mortenhede.dk, og du bestemmer selv prisen. Abonnementet fornyes månedligt.
Du kan til enhver tid opsige abonnementet eller ændre dit månedlige beløb. Som abonnent modtager du også en ugentlig oversigt over udgivelser på mortenhede.dk via e-mail. |
Er du allerede abonnent? Log ind her.
Denne artikel omhandler: Adam Price, Carl-Erik Sørensen, Cirkusrevyen, Henrik Lykkegaard, James Price, Jan Svarrer, Karsten Jansfort, Lisbet Dahl, Lise Baastrup, Michael Nøhr, Niels Olsen, Nina Schiøttz, René Vinther, Søren Anker Madsen, Ulf Pilgaard, Vase & Fuglsang