I denne nye forestilling af Line Mørkeby fortælles et trygheds- og nærværssmægtet barns historie med et benhårdt udtryk, der viser sig i såvel Nathalie Mellbyes scenografi som i Jacob Schjødts thriller-iscenesættelse.

Behøver vi at se nøgne penisser, der klaskes i ansigtet på handicappede mænd i kørestole for at få eftertænksomheden kick-startet, ligesom der i øjeblikket forsøges i "All my dreams come true" på Aarhus Teater? Det modbeviser Jacob Schjødt i sin iscenesættelse af Line Mørkebys "Das Unheimliche" på Teater Katapult. Her er det den præcise fokusering på følelser som svigt og savn, der giver eftertænksomheden hos publikum. For hvad forventer vi af de mennesker, som er vores familie, og som vi i princippet kan forvente alting af?
En 10-årig dreng udsættes for krænkelser, der gør ham ulykkelig. Det er ikke usexede og gennemtærskede krænkelser som incest og pædofili - men derimod fuldstændigt genkendelige krænkelser, som for eksempe
Du skal være logget ind for at kunne læse indholdet på mortenhede.dk.
Har du allerede et login? Log ind her.