Opsætningen af Strauss' Flagermusen fra det tyske Anhaltisches Theater Dessau var en gennemført omgang rod.

Den person på scenen, der fik det mest markante bifald under fremkaldelserne, var dirigenten - og det var velfortjent. Musikken spillede lystigt igennem alle tre akter, og musikken til Die Fledermaus af Johann Strauss var harmonisk og absolut aftenens højdepunkt. Ouverturen lød, tæppet gik op, og derfra gik det kun i den gale retning.
Straks åbenbaredes en vakkelvorn turnéscenografi, der - om alt går vel - lige præcis holder til en forestilling i morgen i Aalborg Kongres & Kultur Center. En forvekslingsscene slår temaet og humoren an, men den virker blot langsom og forvirrende. Hvad skal vi med den fortælling? Ingenting, viser det sig straks efter.
Artiklen fortsætter. Opret abonnement, eller log ind for at læse videre.
Vælg din prisSom abonnent får du ubegrænset adgang til mortenhede.dk, og du bestemmer selv prisen. Abonnementet fornyes månedligt.
Du kan til enhver tid opsige abonnementet eller ændre dit månedlige beløb. Som abonnent modtager du også en ugentlig oversigt over udgivelser på mortenhede.dk via e-mail. |
Er du allerede abonnent? Log ind her.
Denne artikel omhandler: Aalborg Kongres & Kultur Center, Anhaltisches Theater Dessau, Hinrich Horstkotte, Johann Strauss d.y., Musikhuset Aarhus