ANMELDELSE: Ganløse Revyen 2023

Pinligt og smertefuldt at opleve årets revy i Ganløse

er hyggelig som altid, men den velsmagende mad er det bedste, vi husker fra revyen, der ellers er rædselsvækkende dårlig.

★★☆☆☆☆

Alle taler om maden, da premieren på årets revy på Ganløse Kro er slut. Og jeg kan kun give dem ret. Til premieren blev der serveret en lækker VIP-menu, hvilken til de øvrige forestillinger er skiftet ud med en fyldig cavery buffet, der uden tvivl er lige så velsmagende som den, de priviligerede kendisser og venner af huset får til premieren. Og kroparret Jan og Kenneth er ligesom tidligere år garanter for den gode og hyggelige stemning i Ganløse.

Men når publikum efter en revyaften kun har maden at tale om, så er det et tegn på, at aftenens højdepunkt ikke kom fra scenen. Mildere kan det vist ikke formuleres.

For dette års er simpelthen rædselsvækkende dårlig. Det er næsten ikke værd at trække eksempler ud fra de enkelte numre, for nærmest fra start til slut er revyen som en endeløs fodtur igennem det ene slaskede og ufærdige nummer efter det andet. Pointerne såvel som idéerne er øredøvende fraværende i teksterne, og fremførelsen bliver et desperat forsøg på at fylde alle manglerne ud.

De medvirkendes – og iscenesættelsens – overkompensering af de ringe tekster har oven i købet den uheldige effekt, at de misser de få lyspunkter, der faktisk er i teksterne. Leif Maiboms sang “Kom an mand” er måske ikke hans bedste tekst i denne sæson, men den er sprogligt i en anden liga end resten. , for nogle gode, korte vittigheder ind i sine tekster – selvom flere af dem lugter lidt af genbrugsvitser. Og , der for nyligt debuterede som revyforfatter i Sønderborg Sommer Revy Show, står også for nogle alf revyens bedste koncepter.

Det trækker gevaldigt op, at alle de fire medvirkende faktisk har en del gode kvaliteter. Vi bemærker deres udmærkede sangstemmer, som enkelte steder får lov at folde sig ud. Vi bemærker også en i flere glimrende karakteriseringer, og vi bemærker en med stort potentiale for revyens forskellige discipliner. bærer ubesværet et solonummer, hvor hendes let hysteriske act-out ikke er uden charme, og former fint den lade teenager i sofaen.

Men alt i alt bliver det pinligt, langt og smertefuldt at iagttage 2023, der også musikalsk og stemningsmæssigt er helt ude af trit med publikum. Da det endelig er slut efter et velment men uheldigt Shu-bi-dua-potpourri, er der ikke meget tilbage at smile over.

Forestillingen spiller i Ganløse til den 24. august 2023.

Tekst og musik: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , m.fl. | Iscenesættelse:  | Kapelmester:  | Medvirkende: , , og | Scenografi:  | Kostumer:  | Koreografi:  | Produceret af: