Shakespeare er queer
Christoffer Berdals iscenesættelse og bearbejdselse af Shakespeares ”Helligtrekongersaften” har både kærlighed, kapow og kønsforveksling.

Teaterinstruktør Christoffer Berdal er hjemmevant i Shakespeare, og det kan mærkes på hans bearbejdelse og iscenesættelse af ”Helligtrekongersaften”, der spiller i Grønnegårdsteatret denne sommer.
Det er nemlig ikke nogen nem forestilling at hitte rede i. Den ene elsker den anden, og den tredje elsker også den anden, mens denne anden kun elsker den første – og i øvrigt også er ganske tiltrukket af en helt fjerde.
Artiklen fortsætter. Opret abonnement, eller log ind for at læse videre.
Vælg din prisSom abonnent får du ubegrænset adgang til mortenhede.dk, og du bestemmer selv prisen. Abonnementet fornyes månedligt.
Du kan til enhver tid opsige abonnementet eller ændre dit månedlige beløb. Som abonnent modtager du også en ugentlig oversigt over udgivelser på mortenhede.dk via e-mail. |
Er du allerede abonnent? Log ind her.
Denne artikel omhandler: Ann Eleonora Jørgensen, Anton Hjejle, Asbjørn Krogh Nissen, Christoffer Berdal, Grønnegårds Teatret, Henrik Lund, Julie Agnete Vang, Katrine Greis-Rosenthal, Kisser Rosenquist, Laura Bro, Morten Hauch-Fausbøll, Nicholas Nybro, Niels Ellegaard, Peter Schultz, Søren Birch Plum, Steen Larsen, Troels Lyby