Smuk og vellydende modernisering af "Orestien"
2500 år gammel, græsk klassiker er på vellykket vis moderniseret på Aarhus Teater, men "Orestien" bliver mere imponerende end spændende.

Aarhus Teater tager med forestillingen "Orestien" fat om en græsk klassiker, der blandt andet omhandler begyndelsen på et demokratisk retssamfund. Her få dage efter folketingsvalgets udskrivelse virker "Orestien" som en særdeles samtidsaktuel forestilling, selvom den har næsten 2500 år på bagen.
Forestillingen er en versionering af den engelske forfatter Ted Hughes (1930-1998) efter Aischylos' klassiske trilogi. I opsætningen på Aarhus Teater er teksten yderligt bearbejdet af Runar Hodne og Hanne Lund Joensen.
En lydmur af Lydmor
Artiklen fortsætter. Opret abonnement, eller log ind for at læse videre.
Vælg din prisSom abonnent får du ubegrænset adgang til mortenhede.dk, og du bestemmer selv prisen. Abonnementet fornyes månedligt.
Du kan til enhver tid opsige abonnementet eller ændre dit månedlige beløb. Som abonnent modtager du også en ugentlig oversigt over udgivelser på mortenhede.dk via e-mail. |
Er du allerede abonnent? Log ind her.
Denne artikel omhandler: Aarhus Teater, Asta Kamma August, Christian Hetland, Emil Prenter, Hanne Lund Joensen, Jens Gotthelf, Lydmor, Mark Kenly Domino Tan, Mette Klakstein Wiberg, Nanna Bøttcher, Peter Hald, Pia Juul, Rikke Lylloff, Runar Hodne, Ulrik Gad