Tommy Kenters mesterlige svanesang
”Spillemand på en tagryg” er en vidunderlig, tragisk, morsom og bevægende musical om traditionernes forfald og jødernes forfølgelse.

Skal vi tro skuespiller Tommy Kenter, så er hans hovedrolle i Det Ny Teaters musical ”Spillemand på en tagryg” hans sidste bærende rolle på en teaterscene. Og bliver det sådan, er hans præstation som Tevye et mesterstykke, vi gerne vil huske ham for.
Det er ofte sådan, at den bedste kunst er den, hvor det perfekte også indebærer det uperfekte. Det kan være et skår i lerkrukken, en ridse i lakken eller en tøven i replikken. Og Tommy Kenter er én stor ridse i lakken – i metaforens bedste betydning.
Artiklen fortsætter. Opret abonnement, eller log ind for at læse videre.
Vælg din prisSom abonnent får du ubegrænset adgang til mortenhede.dk, og du bestemmer selv prisen. Abonnementet fornyes månedligt.
Du kan til enhver tid opsige abonnementet eller ændre dit månedlige beløb. Som abonnent modtager du også en ugentlig oversigt over udgivelser på mortenhede.dk via e-mail. |
Er du allerede abonnent? Log ind her.
Denne artikel omhandler: Ann-Mari Max Hansen, Anne Suppli, Carl Christian Rasmussen, Daniel Bohr, David Howe, Det Ny Teater, Isabel Schwartzbach, Jens Louis Petersen, Jesper Asholt, Jørn Pedersen, Karin Nordly-Holst, Kristian Rossen, Kristoffer Sass, Lærke Belle Juul Hansen, Lee Proud, Marianne Høgsbro, Markus Emil Borg, Martin Loft, Mia Karlsson, Michael Lindvad, Mikkel Hoé Knudsen, Paul Farnsworth, Sebastian Harris, Tommy Kenter