ANMELDELSE: Turandot, Det Kongelige Teater

Gyserklovne og meningsløse barnemord

Iscenesættelsen af operaen "Turandot" er klumpet og meningsløs, mens Det Kongelige Kapel og de medvirkende imponerer musikalsk.

3 ud af 6 stjerner

Ikke så snart har man sat sig i sædet, før man får lyst til at gå igen. Scenografi, kostumer, hobevis af korsangere og en stor håndfuld solister er klasket sammen som i en gryderet på scenen i Puccinis ”Turandot” i Operaen.

Men holder man ud igennem første akt, så begynder scenebilledet langsomt at falde på plads i Lorenzo Fioronis iscenesættelse og Paul Zollers scenografi.

Få adgang til hundredevis af anmeldelser og artikler

Som abonnent får du ubegrænset adgang til alt indhold på mortenhede.dk, samt en oversigt over ugens udgivelser i din indbakke hver mandag.

Privat
Månedligt abonnement. Kun til personlig brug.
kr149,-
Abonnementet fornyes automatisk. Afmeld når som helst.
Prøv 1 uge gratis
Erhverv
Månedligt abonnement. Betales via faktura.
kr499,-
Abonnementet fornyes automatisk. Afmeld når som helst.
Prøv 1 uge gratis

Er du allerede abonnent? Log ind her.

Navne i dette indlæg: Alexander Vedernikov, Ann Petersen, Det Danske Drengekor, Det Danske Pigekor, Det Kongelige Kapel, Det Kongelige Operakor, Det Kongelige Teater, Franck Evin, Gert Henning-Jensen, Jens Christian Tvilum, Johan Reuter, Lorenzo Fioroni, Nastasia Slomska, Palle Knudsen, Paul Zoller, Sabine Blickenstorfer, Sine Bundgaard, Sten Byriel, Sung Kyu Park, Torleif Steinstø

Del denne artikel

Denne side anvender cookies. Ved brug af hjemmesiden accepterer du samtidig anvendelsen af cookies.  Læs mere