
ANMELDELSE: Mombie, Team Teatret
Team Teatrets feministiske zombiegyser "Mombie" er pink med pink på, men den stærke kvindefigur, vi savner, ender som historiens taber.
Team Teatrets feministiske zombiegyser "Mombie" er pink med pink på, men den stærke kvindefigur, vi savner, ender som historiens taber.
Scenografien i Aalborg Teaters ”Snefald” er importeret fra Odense Teater, der havde mere held med sin opsætning af forestillingen sidste år.
Bådteatret har skabt en surrealistisk og næsten ordløs teaterversion af Franz Kafkas "Forvandlingen", hvorved vi misser værkets betydning.
I sin debutforestilling, ”Se på mig når jeg taler til dig”, roder norske Monica Isakstuen kærlighed og incestuøse overgreb hovedløst sammen.
Det er svært at se de kunstneriske ambitioner hos Østre Gasværk Teater, der har flere kendte titler end kreative idéer på programmet.
Mens Makka Kleists "Udsigt" er til seks funklende nordstjerner, er Kim Leines "Blok 4" måske det værste teater, vi nogensinde har set.
Der er så meget potentiale i Folketeatrets ”Den gerrige”, men inspirationen udeblev, og forestillingen er blevet til en halvkedelig fuser.
Den folkelige krimikomedie ”Kiksekartellet” på Vendsyssel Teater er desværre hverken krimispændende eller komediesjov nok.
Det bliver for usammenhængende og uskarpt, når Teater Grob og CoreAct associerer frit over temaet fattigdom i forestillingen ”Ser du mig”.
De vigtige pointer og den eksemplariske skuespiller vægter ikke nok i forhold til tekniske fejl og et for ufokuseret manuskriptarbejde.