I 50 år har Ulla Jessen stået på scenen, og hun gør det igen i år i det turnerende "Revyraketten", som desværre ikke stiger helt til vejrs.
Handlingen i Julie Maj Jakobsen forestilling ”Efter branden” er for ufokuseret, og Hans Henriksens iscenesættelse emmer af ligegyldighed.
Aarhus Teaters nye husdramatiker Nanna Cecilie Bang giver samtidens yngre generationer en stemme med ”Manifest for skrøbelige autoriteter”.
Odense Teaters ”Den store Gatsby” er enten for teatralsk eller ikke teatralsk nok og ender derfor som et halvdårligt stykke skuespil.
Musikken går igen igennem de tre af efterårets revyer som det, der lykkes bedst, mens der ellers er stor forskel på revyernes kvaliteter.
”Lazarus” er en smuk og musikalsk veludført musical på Aarhus Teater, hvor legenden David Bowie holdes i live igennem musikken.
Esbjerg Revyen 2019 er en både velfungerende og musikalsk revy, men lyden i Musikhuset Esbjerg er urimeligt dårlig.
Brevvekslingerne i ”Adressaten ubekendt” bliver levendegjort i Det Kongelige Teaters sublime teateropsætning af Kressmann Taylors bog.
I forestillingen ”Besat” dykker Bornholms Teater ned i dagene efter Danmarks befrielse, hvor Ruslands og Tyskland fortsatte kampen.
Både klimaveganere og metoo-bevægelsen bliver gjort til grin i Jonatan Spangs nye, provokerende onemanshow ”Typisk Jonatan Spang”.