Aarhus Teaters ”Force Majeure” er et farceagtigt teatralsk og grundkomisk kammerspil, der udstiller og udfordrer den gængse familiestruktur.
Dramatikernes midtvejsprojekt "Bang" er blandt efterårets bedste forestillinger, og den spilles af et usædvanligt imponerende ensemble.
Det er desværre kun de sidste 15 spændingsfyldte og velfortalte minutter af Aarhus Teaters version af "Melancholia", der kan anbefales.
Blanche DuBois' fald fra overklasse til galeanstalt er fremragende fortalt i Aarhus Teaters kliniske fortolkning af "Omstigning til Paradis".
Der er både komiske og tragiske genretræk i Aarhus Teaters opsætning af ”Kagefabrikken”, som udfordrer grænserne for den personlige frihed.
"Girls & Boys" af Dennis Kelly er en sirligt konstrueret monolog, der bliver fremragende fortolket af Nanna Bøttcher på Aarhus Teater.
Studerende fra Den Danske Scenekunstskole dramatiserer og iscenesætter erotiske noveller af Stefan Zweig i fine opsætninger på Aarhus Teater.
Kaj Munks ”Ordet” handler om den rene tro, mens det slår gnister imellem grundtvigianeren Mikkel Borgen og indremissionæren Peter Skrædder.
Der er ingen tvivl om, at Svend Åge Madsens ”Se dagens lys” er aktuel, og at den derfor også bør ses i Aarhus Teaters dramatisering.
”Parasitterne” er en velskrevet satire af Carl Erik Soya, men i opsætningen på Aarhus Teater er det scenografien, der imponerer mest.