Det er om at holde godt fast, når "De rene rum" går i gang. Symbolismen går amok, og at vifte i luften med en afskåren penis er ikke det mest groteske, man kan forestille sig.

Hvad pokker foregår der? Sådan tænker man, når forestillingen begynder, og denne undren vokser aggressivt igennem forestillingens første akt. Og det må siges at være et gennemgående tema i den komiske tragedie "De rene rum" på Aarhus Teater. Den unge instruktør Liv Helm har iscenesat et vulgært energisk stykke scenekunst, der sætter et lige så energisk manuskript af dramatikerdebutanten Amalie Munkgaard Olesen til live. Det hele sker i en sanselig og fortællende scenografi af Nathalie Mellbye. Det er abstrakt, surrealistisk og ekspressionistisk.
Mor er den bedste i verden - i hvert fald i denne sekt, hvor alle lystrer matriarken "Mor" med troen på, at hun kender vejen til at få guden Attis til at vågne af sin dvale og skabe forår i verden igen efter ni års vinter. Og hvem er så
Du skal være logget ind for at kunne læse indholdet på mortenhede.dk.
Har du allerede et login? Log ind her.