Det er om at holde godt fast, når "De rene rum" går i gang. Symbolismen går amok, og at vifte i luften med en afskåren penis er ikke det mest groteske, man kan forestille sig.

Hvad pokker foregår der? Sådan tænker man, når forestillingen begynder, og denne undren vokser aggressivt igennem forestillingens første akt. Og det må siges at være et gennemgående tema i den komiske tragedie "De rene rum" på Aarhus Teater. Den unge instruktør Liv Helm har iscenesat et vulgært energisk stykke scenekunst, der sætter et lige så energisk manuskript af dramatikerdebutanten Amalie Munkgaard Olesen til live. Det hele sker i en sanselig og fortællende scenografi af Nathalie Mellbye. Det er abstrakt, surrealistisk og ekspressionistisk.
Artiklen fortsætter. Opret abonnement, eller log ind for at læse videre.
Vælg din prisSom abonnent får du ubegrænset adgang til mortenhede.dk, og du bestemmer selv prisen. Abonnementet fornyes månedligt.
Du kan til enhver tid opsige abonnementet eller ændre dit månedlige beløb. Som abonnent modtager du også en ugentlig oversigt over udgivelser på mortenhede.dk via e-mail. |
Er du allerede abonnent? Log ind her.
Denne artikel omhandler: Aarhus Teater, Albert Stein Ankerstjerne, Alvin Olid Bursøe, Amalie Munkgaard Olesen, Anna-Sofie Fredslund, Asta Kamma August, Emil Blak Olsen, Ise Klysner Kjems, Jela Natius Abildgaard, Kim Glud, Liv Helm, Mads Eckert Hermansen, Mette Gadeberg Gregersen, Nathalie Mellbye, Skuespilleruddannelsen på Den Danske Scenekunstskole Aarhus, Wahid Sui