Hvad er det egentlig, der er så råddent i Danmarks rige?
Udmærkede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters ”Hamlet, Prins af Danmark”, men Morten Kirkskov har fjernet magten fra magtspillet.

Hvad fik mon skuespilchef Morten Kirkskov til at understrege det kongelige og storpolitiske magtspil i Shakespeares ”Hamlet”, da han i sit sæsonprogram valgte at tilføje ”Prins af Danmark” til titlen? Og hvad fik Karin Betz til at sætte løver og hjerter på den kongekåbe, som Hamlets morderiske onkel nu bærer?
For den Hamlet, vi ser på Det Kongelige Teater, er ikke på hævntogt for Danmarks trone. Slet ikke. Han hævner sin far, og denne far kunne lige så vel have været arbejdsnarkoman i Amsterdam eller lemmedasker i Lyon.
Det bliver et privat og næsten tilfældigt familieopgør. Væk er magtkritikken, og det er jo ikke, fordi vi lever i en tid uden magtmisbrug og inkompetence i samfundets øverste lag.
Du skal være logget ind for at kunne læse anmeldelser på mortenhede.dk.
Har du allerede et login? Log ind her.