Hvad er det egentlig, der er så råddent i Danmarks rige?
Udmærkede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters ”Hamlet, Prins af Danmark”, men Morten Kirkskov har fjernet magten fra magtspillet.

Hvad fik mon skuespilchef Morten Kirkskov til at understrege det kongelige og storpolitiske magtspil i Shakespeares ”Hamlet”, da han i sit sæsonprogram valgte at tilføje ”Prins af Danmark” til titlen? Og hvad fik Karin Betz til at sætte løver og hjerter på den kongekåbe, som Hamlets morderiske onkel nu bærer?
For den Hamlet, vi ser på Det Kongelige Teater, er ikke på hævntogt for Danmarks trone. Slet ikke. Han hævner sin far, og denne far kunne lige så vel have været arbejdsnarkoman i Amsterdam eller lemmedasker i Lyon.
Det bliver et privat og næsten
Dette kræver et abonnement
På mortenhede.dk kan du gratis læse udvalgte teateranmeldelser. Derudover udgiver jeg løbende mere dybdegående indhold og guides til aktuelle forestillinger og shows, samt eksklusive interviews og overblik over relevante teaternyheder. Indholdet udgives både på mortenhede.dk og udsendes som nyhedsmail til abonnenterne. Derudover har alle abonnenter ubegrænset adgang til hele arkivet med mere end 1000 anmeldelser, som jeg har udgivet siden 2012.
Hvis du vil have ubegrænset adgang til indholdet på mortenhede.dk, skal du oprette et abonnement. Det koster 99,- kroner om måneden. Vælg her, om du kun ønsker adgang til indlæg og anmeldelser online, eller om du også ønsker at modtage nyhedsmailen. Du kan til enhver tid ændre eller opsige dit abonnement.
Har du allerede et abonnement? Log ind her.