Kim Fupz Aakesons ”Ragnarok” udfolder sig med cirkusartister, musik og springvand i Det Kongelige Teaters enorme teatershow i Dyrehaven.
Signe Egholm Olsen og Rasmus Bjerg forsvarer forbilledligt deres usympatiske roller i Det Kongelige Teaters opsætning af tragedien ”Medea”.
Mens de medvirkende leverer fremragende solopræstationer i ”Den indbildt syge”, savner vi skarphed og ensretning i både timing og udtryk.
Det Kongelige Teater flekser teatermusklerne med kæmpeforestillingen ”Hobbitten”, der spiller for tusindvis af mennesker i Ulvedalene.
”Ebberød Bank 2.0” er særdeles underholdende og spydig, men at hyre tilfældige kendisser til bærende roller undergraver skuespilfagligheden.
Udmærkede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters ”Hamlet, Prins af Danmark”, men Morten Kirkskov har fjernet magten fra magtspillet.
Angst er mere udbredt, end vi tror, og med ”Rædsel” på Teater Grob får vi forståelse for, hvad der sker inden i os, når angsten rammer.
Det Kongelige Teater har spildt resurserne på videodesignet, men har et kæmpe es i ærmet: Morten Hee Andersen i rollen som ’Tvebak’.
Moesgaard Museum danner rammen om "Kong Arthur", der har masser af effekter og over 100 statister, men fejler fatalt i historiefortællingen.
Jens Albinus er alene på scenen, når han musikalsk og menneskeligt formidler sin bearbejdelse af Primo Levis "Hvis dette er et menneske".