Vi savner at se hele følelsesregistret i Becketts "Happy Days"
Tekstligt kommer vi tæt på Samuel Becketts fremragende tekst i Why Not Theatre Companys "Happy Days", men fremførelsen bliver for monoton.

Samuel Becketts ikoniske absurdismestykke "Happy Days" (1961) bliver i disse dage spillet af det engelsksprogede Why Not Theatre Company på Teatret ved Sorte Hest i København. "Happy Days" (eller "Glade dage" på dansk) er ét af grundstenene i den absurdistiske teatertradition, der behandler eksistentialismens meningsløshedsbegreb.
Vi møder hovedpersonen Winnie, der sidder begravet i en bunke skoldet jord. I første akt er hun dækket til taljen, og i anden akt er hun dækket til halsen. Om det er bunken, der vokser sig større omkring hende, eller om det er hende, der synker dybere og dybere ned, får vi ikke svar på. Men som det er symptomatisk for karaktererne i den absurde genre, så sidder hun fast i sin tilværelse.
Du skal være logget ind for at kunne læse anmeldelser på mortenhede.dk.
Har du allerede et login? Log ind her.