Et mesterligt værk i en rodet opsætning
Weinbergs "Passageren" med Den Jyske Opera er en god, bevægende og vigtig forestilling, som dog desværre ikke lever op til sit potentiale.

Historien har det med at gentage sig selv, siger man. Og særligt hvis vi glemmer de tragiske og brutale beretninger fra Anden Verdenskrig - ikke mindst fra KZ-lejrene - risikerer vi, at det sker igen.
Men har vi nu ikke snart fået nok af teater og litteratur om Anden Verdenskrig? Kender vi ikke historierne til bevidstløshed? Tydeligvis ikke.
Artiklen fortsætter. Opret abonnement, eller log ind for at læse videre.
Vælg din prisSom abonnent får du ubegrænset adgang til mortenhede.dk, og du bestemmer selv prisen. Abonnementet fornyes månedligt.
Du kan til enhver tid opsige abonnementet eller ændre dit månedlige beløb. Som abonnent modtager du også en ugentlig oversigt over udgivelser på mortenhede.dk via e-mail. |
Er du allerede abonnent? Log ind her.
Denne artikel omhandler: Aarhus Symfoniorkester, Andreas Winther, Anja Jungheinrich, Annette Dahl, Birgitte Mosegaard Pedersen, Bolette Bruno Hansen, Christopher Lichtenstein, Daniel Szeili, Den Jyske Opera, Den Jyske Operas kor, Dorothea Spilger, Eline Denice Risager, Estrid Molt Ipsen, Frank Kaster, Jens Bové, Johanne Højlund, Leif Jone Ølberg, Lise Christensen, Morten Wang, Musikhuset Aarhus, Philipp Kochheim, Silvia Micu, Stefania Dovhan, TalentU, Tanja Christine Kuhn, Thomas Christian Sigh, Tobias Glagau