Omfattende totalteater på Borgerscenen på Aarhus Teater med forestillingen "Processen" frit efter romanen af Franz Kafka.

Forestillingen "Processen" er både vandretur, spørgerunde og tysk litteratur, og så er det ikke mindst borgere, der er på scenen. Det er i sig selv ikke nogen kvalitet, og hvor Borgerscenen på Aarhus Teater i sin første forestilling "Inde ved siden af" leverede et overflødighedshorn af ligegyldighed i form af lokalrealisme, så har borgerscene-konceptet fået lov at falde mere på plads med "Processen". For når vi nu ser disse borgere på scenen, og de fortæller sine egne historier, bliver det kædet sammen i en fortælling om systematisk overvågning, systemisk forfølgelse og bureaukratisk overgørenhed, og de nære historier får dermed relevans.
Artiklen fortsætter. Opret abonnement, eller log ind for at læse videre.
Vælg din prisSom abonnent får du ubegrænset adgang til mortenhede.dk, og du bestemmer selv prisen. Abonnementet fornyes månedligt.
Du kan til enhver tid opsige abonnementet eller ændre dit månedlige beløb. Som abonnent modtager du også en ugentlig oversigt over udgivelser på mortenhede.dk via e-mail. |
Er du allerede abonnent? Log ind her.
Denne artikel omhandler: Anders Kjær Bruun, Anne Zacho Søgaard, Borgerscenen på Aarhus Teater, Elisabeth Lidell, Hanne Jensbo, Jesper Ahnfeldt-Mollerup, Joachim O. Seiler, Jolanta Christensen, Kirsten Nørgaard-Pedersen, Leyilah Birn, Maria Arianfar, Morten Birk, Siggi Óli Pálmason, Sofie Heidelbach, Troels Engelbrecht