Team Teatrets vandreforestilling ”#Glimt” formidler autentiske livshistorier, men forestillingen er uklar og inddrager ikke virkeligheden.
Moesgaard Museum danner rammen om "Kong Arthur", der har masser af effekter og over 100 statister, men fejler fatalt i historiefortællingen.
Musikken og teksterne i "Odense Sommerrevy 2019" er ikke imponerende, men de rutinerede medvirkende trækker revyen op til et tåleligt niveau.
Det Kongelige Teaters "De fulde" af russiske Ivan Vyrypajev er en sjov forestilling, selvom den vist havde mere på hjerte, end som så.
Henrik Vesterbergs portrætbog "Otto Leisner - Et liv i H.O.P.L.A." lærer os ikke meget nyt om Leisner og portrætterer ikke mennesket Otto.
Med ironisk distance fordufter dramaet i Thomas Bendixens ”Hvem er bange for Virginia Woolf?” af Edward Albee på Det Kongelige Teater.
Monologen "De 7 slags dråber" af Simone Isabel Nørgaard bliver en sød, men også noget dilettantisk forestilling på Himmerlands Teater.
Den Jyske Operas tango-operette "María de Buenos Aires" kombinerer dans, skuespil og sang, men intet af det bliver rigtigt fuldendt.
Nogle gedigne hovedroller og en fænomenal Kristian Holm Joensen redder en rædderlig fordrejning af "Mød mig på Cassiopeia" fra Folketeatret.
Sanne Søndergaards nye comedyshow ”Kontroltaber” er feminisme fuld af mandehad, mens det savner desværre en joke i ny og næ.