Det er først, da vi er forlader Husets Teater, vi opdager hvilke kraftudbrud af skuespilpræstationer, vi har været vidne til i "Lille Eyolf".
Charles Dickens’ roman var en kritik af Englands fattiglov fra 1934, og kritikken er kommet med over i musicalen ”Oliver!” på Det Ny Teater.
"En historie om vold" på Aveny-T er en intens forestilling, der stiller spørgsmål og lader dem stå ubesvaret tilbage.
Samuel Becketts ”Mens vi venter på Godot” fra 1953 passer skræmmende godt til vores tid og er fremragende spillet på Teatret ved Sorte Hest.
"Jeg kan bedst li’ når du er her" er sidste del af Teatret Gruppe 38's trilogi, der undersøger store følelser som frygt, vrede og kærlighed.
Der er færre wow-oplevelser, men begrænsningens kunst klæder Nikolaj Cederholm i hans ”Teaterkoncert C.V. Jørgensen” på Aarhus Teater.
Skuespilleren Lane Lind fortæller historier fra sit 75 år lange liv i den musikalske kabaret ”Hvis livet var en sang” på Café Liva.
Teatergrad spiller musikforestillingen ”Tænker altid på dig” som en teaterkrammer til de ældre beboere i De Gamles By.
Det Kongelige Teaters "Karantæne" er ikke teater, men den fortæller os om vores nutid på en nærværende og bevægende måde, som kun teatre kan.
"Til eftertiden" fortæller os ikke en traditionel historie, men skaber en postapokalyptisk tilstand lige midt i vores egne karantænehjem.