Whitney Houstons ikoniske rolle i “The Bodyguard” spilles i musicalversionen af en stor sangstemme med et forsvindende lille skuespiltalent.
Folketeatrets ”Robin Hood” er en stærkt underholdende og engagerende familiekomedie i højt tempo og med en middelaldermunk på overarbejde.
Charles Dickens’ roman var en kritik af Englands fattiglov fra 1934, og kritikken er kommet med over i musicalen ”Oliver!” på Det Ny Teater.
Musicalversionen af ”Den skaldede frisør” er en klassisk, romantisk musical om troen på kærlighed og et queer-tvist, der passer til tiden.
Der er virkelig gode præstationer i ”Vild med dans – the musical”, men idéen er absurd, og resultatet er i bedste fald ligegyldigt.
”Midt om natten” fra 2018 genopsættes i en redigeret version, hvor der er fokus på salige Larsens musik og historien om et evigt venskab.
Selvom Det Ny Teater gør, hvad det kan for at redde den, så er ”Dance of the Vampires” så dårlig, at den aldrig skulle have set dagens lys.
Det er de modne medvirkende, der sejrer i ABBA-musicalen ”Mamma Mia!”, mens dramaet og de unge fyres mavemuskler er hamrende uinteressante.
Sigurd Barretts manuskript er en uoriginal genfortælling af juleevangeliet og alligevel slet ikke juleevangelium nok.
Operasangerne tilfører vokalt overskud til nogle af de krævende sange i musicalen ”Sweeney Todd”, men der er ikke meget musical over det.