Der er vidunderlige solister og æstetiske wow-oplevelser i musicalversionen af ”Pretty Woman”, men historien er helt ude af trit med tiden.
Skønne koreografier og smilende medvirkende får amatørcharmen til at overskygge Nyborg Voldspils uskarpe udgave af "Mød mig på Cassiopeia".
Aarhus Teaters "Cabaret" er en af sæsonens smukkeste forestillinger, men dens bevidste disharmonier minder os om alt det grimme i verden.
Folketeatrets "Oh Happy Day" er på overfladen en jordnær gospelkomedie, men de skæve karakterer bærer på mere end tomme komediekalorier.
Fredericia Musicalteater opsætter rockmusicalen "Murder Ballad", der ikke indeholder den vilde historie, men som både overrasker og svinger.
Den nyskrevne musical ”She Loves You” med et soundtrack af sammenflettede Lennon og McCartney-sange imponerer først og fremmest musikalsk.
Musicalen ”Elsk mig i nat” har banaliteter og melodrama nok til en hel sæbeopera, men det ringe drama opvejes heldigvis af gode sangere.
Lars Mølsted og Silas Holst er en forrygende duo som skofabrikant og dragqueen i Det Ny Teaters opsætning af power-musicalen ”Kinky Boots”.
Det Kongelige Teater udfordrer hverken publikum eller musicalgenren, men de tilfører alligevel et kvalitetslag til ”Matilda the Musical”.
I anledning af Silkeborgs 175-års jubilæum har Musical Silkeborg skabt en ny musical om Michael Drewsen, der var med til at grundlægge byen.