Det er svært at se de kunstneriske ambitioner hos Østre Gasværk Teater, der har flere kendte titler end kreative idéer på programmet.
Mens Makka Kleists "Udsigt" er til seks funklende nordstjerner, er Kim Leines "Blok 4" måske det værste teater, vi nogensinde har set.
"Spejlmanden" begynder som en middelmådig komedie om en tysk plattenslager-journalist, men ender som ekstremt relevant samtidsdramatik.
Den unge Rahels dannelsestrang er den mest interessante at følge i det jødiske familiekammerspil ”Modersmål/Mameloschn” på Odense Teater.
Aalborg Teaters klassikere fungerer ikke, og måske er det tid til, at teaterdirektøren sætter en anden end sig selv til at løse opgaven.
Med komedien ”Livstidsgæsterne” formår Line Knutzon at beskrive det mest almindelige ved menneskelivet på en ualmindelig vellykket måde.
På Nørrebro Teater bliver publikum en del af den gribende og morsomme ”Alle gode ting” om en dreng og hans depressive og suicidale mor.
Anna Balslevs version af ”Et dukkehjem” er skåret ind til benet, men dermed kommer vi også til at savne vigtige elementer i dramaet.
Der er så meget potentiale i Folketeatrets ”Den gerrige”, men inspirationen udeblev, og forestillingen er blevet til en halvkedelig fuser.
En ikke prangende version af Goethes "Faust" på Teater Republique overskygges af Søren Sætter-Lassens og Olaf Johannessens mesterslige spil.