Studerende fra Den Danske Scenekunstskole dramatiserer og iscenesætter erotiske noveller af Stefan Zweig i fine opsætninger på Aarhus Teater.
Der er både julestemning og grufuld uhygge i Aarhus Teaters familieforestilling ”Et juleeventyr”, der først og fremmest imponerer visuelt.
How To Kill A Dog har skabt en fremragende forestilling om kvindelighed, men præmissen står i vejen for det feministiske projekt.
Det er svært at se de kunstneriske ambitioner hos Østre Gasværk Teater, der har flere kendte titler end kreative idéer på programmet.
Mens Aarhus Teater spiller en 6-stjernet forestilling nede i kælderen, bliver ”Den vægelsindede” på Scala måske sæsonens værste forestilling.
Vi ser ikke forestillingen ”En fortælling om blindhed”. Vi hører den i hovedtelefonerne, mens vi mærker angsten brede sig i kroppen.
Der er færre wow-oplevelser, men begrænsningens kunst klæder Nikolaj Cederholm i hans ”Teaterkoncert C.V. Jørgensen” på Aarhus Teater.
Afgangsforestillingen "Alt er umuligt" skulle have spillet på scenen, men i stedet er det blevet til et videoværk, der bryder konventioner.
Kaj Munks ”Ordet” handler om den rene tro, mens det slår gnister imellem grundtvigianeren Mikkel Borgen og indremissionæren Peter Skrædder.
Selvom Det Ny Teater gør, hvad det kan for at redde den, så er ”Dance of the Vampires” så dårlig, at den aldrig skulle have set dagens lys.