Aarhus Teater og Den Jyske Opera er gået sammen om musikforestillingen "Dracula", der rummer både skuespilkunstens og operaens kvaliteter.
Leonora Christina er vendt tilbage til de levendes verden for at rette op på sit eftermæle og berette om, hvordan riget blev frataget hende.
Aarhus Teaters "Cabaret" er en af sæsonens smukkeste forestillinger, men dens bevidste disharmonier minder os om alt det grimme i verden.
Teater Nordkraft har oversat, men ikke omsat Hans Kirks roman ”Fiskerne” til teater, og vi spørger os selv, hvad vi skal med den på scenen.
"Girls & Boys" af Dennis Kelly er en sirligt konstrueret monolog, der bliver fremragende fortolket af Nanna Bøttcher på Aarhus Teater.
Studerende fra Den Danske Scenekunstskole dramatiserer og iscenesætter erotiske noveller af Stefan Zweig i fine opsætninger på Aarhus Teater.
Mens Aarhus Teater spiller en 6-stjernet forestilling nede i kælderen, bliver ”Den vægelsindede” på Scala måske sæsonens værste forestilling.
Kaj Munks ”Ordet” handler om den rene tro, mens det slår gnister imellem grundtvigianeren Mikkel Borgen og indremissionæren Peter Skrædder.
Langsommelige replikscener og en masse udensomhalløj og special effects gør Aarhus Teaters ”Pagten” til en rodet og kedelig teateroplevelse.
Aarhus Teaters nye husdramatiker Nanna Cecilie Bang giver samtidens yngre generationer en stemme med ”Manifest for skrøbelige autoriteter”.