Henri Nathansens mesterlige "Indenfor murene" fra 1912 er stadig relevant og desværre mere aktuel i dag, end den længe har været.
Teknisk overskud præger "Natten - en teaterkoncert" på Aarhus Teater, der trods dygtighed savner genkendelighed og gedigne wow-oplevelser.
De synger godt, spiller godt og danser godt på Aarhus Teater, men "Evita" er stadig bedst musikalsk og knapt så interessant som historie.
Aarhus Teaters "Cabaret" er en af sæsonens smukkeste forestillinger, men dens bevidste disharmonier minder os om alt det grimme i verden.
Instruktøren og de medvirkende på Aarhus Teater lader os forstå poesien, humoren og meningen i "Romeo & Julie", som vi sjældent forstår den.
Nathalie Mellbye har som Aarhus Teaters nye huskunstner skabt en god og ubehagelig version af kultklassikeren ”A Clockwork Orange”.
Der er både julestemning og grufuld uhygge i Aarhus Teaters familieforestilling ”Et juleeventyr”, der først og fremmest imponerer visuelt.
Der er færre wow-oplevelser, men begrænsningens kunst klæder Nikolaj Cederholm i hans ”Teaterkoncert C.V. Jørgensen” på Aarhus Teater.
2500 år gammel, græsk klassiker er på vellykket vis moderniseret på Aarhus Teater, men "Orestien" bliver mere imponerende end spændende.
Gensyn med "Riget" i Skuespilhuset. Porten til "Riget" har åbnet sig påny på Det Kgl. Teater. Her er en herlig Kirsten Olesen i rollen som fru Drusse og en fabelagtig Thomas W. Gabrielsson i rollen som den svenske overlæge Helmer.