Det er svært at se de kunstneriske ambitioner hos Østre Gasværk Teater, der har flere kendte titler end kreative idéer på programmet.
En ikke prangende version af Goethes "Faust" på Teater Republique overskygges af Søren Sætter-Lassens og Olaf Johannessens mesterslige spil.
Vi genkender følelser og tanker hos os selv i Østerbro Teaters "Coronamonologerne", mens vi glædes over de dramatikere, vi savner i teatret.
Der er virkelig gode præstationer i ”Vild med dans – the musical”, men idéen er absurd, og resultatet er i bedste fald ligegyldigt.
Anna Balslevs teaterversion af teenagepigefortællingen ”An Education” er sjov og billedrigt iscenesat, men den savner spænding og dramatik.
”De befriede” er en underholdende men også noget monoton, lokalhistorisk forestilling om besættelsestiden i gaderne på Østerbro.
"Lehman Brothers" er både en familiekrønike og historien om et succesfuldt forretningsimperium, der ender som en finanstragedie i 2008.
Sigurd Barretts bog "Sigurd fortæller om de græske guder" er blevet til en sjov, lærerig og musikalsk forestilling på Østre Gasværk Teater.
Forestillingen "Selvmordets anatomi", som lige nu spiller på Teater Republique, er et interessant men mislykket konceptuelt eksperiment.
Stina Ekblad gestalter poetisk og fysisk Dante i ”Dantes guddommelige komedie”, men desværre bliver iscenesættelsen kedelig og prætentiøs.