Det Kongelige Teater lader os opsluge af den vidunderligt skrevne og mesterligt spillede queer-maratonforestilling ”Arven” af Matthew Lopez.
Det Kongelige Teaters opsætning fremhæver ungdommeligheden i ”West Side Story”, der kun næsten lever op til musikken af Det Kongelige Kapel.
Det Kongelige Teater skildrer storhedstiden hos Ugens Rapport, hvor Kurt Thyboe stod for journalistikken bag de bare bryster på forsiden.
Mens de medvirkende leverer fremragende solopræstationer i ”Den indbildt syge”, savner vi skarphed og ensretning i både timing og udtryk.
Teaterkoncerten ”Jeg er jo lige her” med Anne Linnets sange er rykket fra Det Kgl. Teater til Aarhus Teater, og det har hjulpet betydeligt.
Trods gode præstationer er det svært at se, hvad teaterformatet bidrager med til Anne Linnet-teaterkoncerten ”Jeg er jo lige her”.
Det Kongelige Teater har spildt resurserne på videodesignet, men har et kæmpe es i ærmet: Morten Hee Andersen i rollen som ’Tvebak’.
Brevvekslingerne i ”Adressaten ubekendt” bliver levendegjort i Det Kongelige Teaters sublime teateropsætning af Kressmann Taylors bog.
Med ironisk distance fordufter dramaet i Thomas Bendixens ”Hvem er bange for Virginia Woolf?” af Edward Albee på Det Kongelige Teater.
En 9 km lang monolog i løbesko. Tekststærk og konceptuelt velfungerende forestilling med Anders Juul i "Jeg løber" fra Det Kongelige Teater.