ANMELDELSE: Influencer influenza, Odense Teater

”Influencer influenza” - om livet i linsen

Unge influencere får popularitet, penge og lækre vareprøver – men hvad er prisen, når det eneste produkt, man har på hylderne, er sig selv?

4 ud af 6 stjerner

Når vi om 50 år ser tilbage på, hvad 2010’erne gjorde sig bemærket med, så vil de sociale mediers indtog nok stå øverst på listen. Sammen med dem kom også en ny måde at drive forretning på – et fag med stor prestige hos følgerne og stor kritik hos modstanderne: influencer marketing.

Begrebet dækker over markedsføring igennem såkaldte influenter. Helt almindelige mennesker gør sig populære på sociale medier og tjener derefter penge på at reklamere til deres følgeskarer for forskellige virksomheder.

Denne artikel kan også læses på jyllands-posten.dk.


Bliv abonnement til en valgfri pris

Du skal være abonnent for at læse og lytte til indhold på siden. Du vælger selv prisen (min. 50,- kroner om måneden), og du kan til enhver tid opsige dit abonnement.

50,- kr om måneden
75,- kr om måneden
100,- kr om måneden
150,- kr om måneden
200,- kr om måneden

Er du allerede abonnent? Log ind her.


Hvad er mortenhede.dk?

Jeg er uddannet journalist og har arbejdet professionelt som landsdækkende teateranmelder på mortenhede.dk og andre medier siden 2012. Jeg lægger vægt på uafhængighed og saglighed. Jeg tror ikke på ‘akademiseren’ over scenekunsten, men på den reelle teateroplevelse og dens betydning for os som publikum.

På mortenhede.dk kan du blandt andet læse mine anmeldelser – også dem, der er udgivet på andre medier som eksempelvis Jyllands-Posten og Teateravisen, hvor jeg er fast freelancer. Derudover finder du nyhedsartikler, interviews, podcast-episoder og andet journalistik, som jeg finder tid til at lave imellem anmeldelserne.

Jeg håber, du vil oprette et abonnement og dermed støtte den uafhængige teaterjournalistik.

Skal andre høre om dette?

Denne side anvender cookies. Ved brug af hjemmesiden accepterer du samtidig anvendelsen af cookies.  Læs mere