ANMELDELSE: Influencer influenza, Odense Teater

”Influencer influenza” - om livet i linsen

Unge influencere får popularitet, penge og lækre vareprøver – men hvad er prisen, når det eneste produkt, man har på hylderne, er sig selv?

4 ud af 6 stjerner

Når vi om 50 år ser tilbage på, hvad 2010’erne gjorde sig bemærket med, så vil de sociale mediers indtog nok stå øverst på listen. Sammen med dem kom også en ny måde at drive forretning på – et fag med stor prestige hos følgerne og stor kritik hos modstanderne: influencer marketing.

Begrebet dækker over markedsføring igennem såkaldte influenter. Helt almindelige mennesker gør sig populære på sociale medier og tjener derefter penge på at reklamere til deres følgesk

Dette indlæg kræver abonnement

Artiklen er udgivet både på mortenhede.dk og i Jyllands-Posten. Opret abonnement til en valgfri pris her, og få adgang til alle anmeldelser og artikler på mortenhede.dk, eller besøg jp.dk for at læse videre.

Vær opmærksom på, at abonnementet udelukkende er til personlig brug. Dit login må derfor ikke deles med andre, ligesom du ikke må printe eller kopiere indholdet uden særskilt tilladelse.

Er du allerede abonnent? Log ind her.

Skal andre læse dette?

Denne side anvender cookies. Ved brug af hjemmesiden accepterer du samtidig anvendelsen af cookies.  Læs mere