”Influencer influenza” - om livet i linsen
Unge influencere får popularitet, penge og lækre vareprøver – men hvad er prisen, når det eneste produkt, man har på hylderne, er sig selv?

Når vi om 50 år ser tilbage på, hvad 2010’erne gjorde sig bemærket med, så vil de sociale mediers indtog nok stå øverst på listen. Sammen med dem kom også en ny måde at drive forretning på – et fag med stor prestige hos følgerne og stor kritik hos modstanderne: influencer marketing.
Begrebet dækker over markedsføring igennem såkaldte influenter. Helt almindelige mennesker gør sig populære på sociale medier og tjener derefter penge på at reklamere til deres følgeskarer for forskellige virksomheder. Det er tilsyneladende et liv med lækre mærkevarer og masser af
Dette kræver et abonnement
Du skal være abonnent på mortenhede.dk for at læse dette. Få ubegrænset adgang til mortenhede.dk ved at oprette et abonnement her.
Du kan opsige eller ændre dit abonnement når som helst.
Har du allerede et login? Log ind her.