
ANMELDELSE: Happy Days, Why Not Theatre Company
Tekstligt kommer vi tæt på Samuel Becketts fremragende tekst i Why Not Theatre Companys "Happy Days", men fremførelsen bliver for monoton.
Tekstligt kommer vi tæt på Samuel Becketts fremragende tekst i Why Not Theatre Companys "Happy Days", men fremførelsen bliver for monoton.
Fredericia Musicalteaters "De tre små grise" er blevet en både sjov og sød forestilling, men den er også blevet en lidt flad musicaloplevelse.
Forfatter og dramatiker Tomas Lagermand Lundme skildrer en virkelighed i ”Kærlig hilsen hadet”, som publikum har svært ved at genkende.
Usikkerhed præger oplevelsen af Flemming Jensens morsomme men også skuffende uaktuelle komedie "Zorro og den forbudte sombrero" i Holbæk.
Venner og fjender falder som fluer i Jels Vikingespils ”Krakes kæmper”, der bæres af de medvirkendes kamplyst og en overvældende æstetik.
Madame Nielsen står lidt i vejen for budskabet i centrum af performance-forestillingen "Verdensfrelserinden" på Sort/Hvid og Teater Momentum.
Vi skraldgriner og glemmer helt den dårlige smag i munden af en bedaget revy, der sparker til dem i vores samfund, der i forvejen ligger ned.
Mungo Parks ”Galathea3000” er en tankevækkende men også noget umoden opdatering af Ovids 2000 år gamle myte om Pygmalion og statuen.
Trods gode præstationer er det svært at se, hvad teaterformatet bidrager med til Anne Linnet-teaterkoncerten ”Jeg er jo lige her”.
Selv om ”Charlie & chokoladefabrikken” på Aarhus Teater er en noget ujævn oplevelse, er den også sjov, fantasifuld og lidt uhyggelig.