Cirkusrevyen 2019 er en revy i storform med en god bredde og variation i sange og tekster, og med et sublimt skuespillerhold på scenen.
Moesgaard Museum danner rammen om "Kong Arthur", der har masser af effekter og over 100 statister, men fejler fatalt i historiefortællingen.
Med soloforestillingen "Abehånden" viser storyteller André Andersen, hvordan han mestrer historiefortællingen i sin rene, traditionelle form.
Odense Teaters "Min geniale veninde" er med Madeleine Røn Juuls iscenesættelse og Catia Hauberg Engels scenografi temmelig genialt teater.
Afgangsforestillingen "Katastrofen sker i pausen" er to velskrevne og velspillede enaktere, som skildrer samfundet før og efter apokalypsen.
2500 år gammel, græsk klassiker er på vellykket vis moderniseret på Aarhus Teater, men "Orestien" bliver mere imponerende end spændende.
Musikken og teksterne i "Odense Sommerrevy 2019" er ikke imponerende, men de rutinerede medvirkende trækker revyen op til et tåleligt niveau.
Oven på succesforestillingen "Fucking Åmål" er Hils Din Mor og Folketeatret tilbage med forestillingen "Den sommer far blev homo".
Teater Nordkrafts ”OW Bunker” gør finanskrisen forståelig igennem en genfortælling af det aalborgensiske selskab OW Bunkers tragiske historie.
Kirstine K. Høgsbro har skrevet og instrueret "Efter tiden", der er en absurd og dystopisk forestilling om vores allesammens meningsløshed.