Jens Jørn Spottag portrætterer mesterligt titelrollen i Aarhus Teaters "Kong Lear", men iscenesættelsen savner klare konceptuelle valg.
Teatret Svalegangen har store ambitioner med projektet ”United Change”, hvor FN’s 17 verdensmål iscenesættes i små events for enhver smag.
"Girls & Boys" af Dennis Kelly er en sirligt konstrueret monolog, der bliver fremragende fortolket af Nanna Bøttcher på Aarhus Teater.
Den tynde nærdødshistorie i ”Anna, Walk With Me” går an, fordi iscenesættelsen bygger på stemningsfulde billeder og sublim dukkeførerkunst.
Sammensværgelser, magtkneb og kærlighed driver fortællingen i Vendsyssel Teaters fængende opsætning af Maria Hellebergs roman ”Stormene”.
Langsommelige replikscener og en masse udensomhalløj og special effects gør Aarhus Teaters ”Pagten” til en rodet og kedelig teateroplevelse.
Der er ingen tvivl om, at Svend Åge Madsens ”Se dagens lys” er aktuel, og at den derfor også bør ses i Aarhus Teaters dramatisering.
Sarah Kanes ”4:48 Psychosis” bliver opsat på et højt produktionsniveau på Aarhus Teater, men vi tænker for meget og føler for lidt.
I ”Mæt af dage” på Svalegangen spørger dramatiker Thomas Markmann, om det er muligt selv at bestemme, hvornår og hvordan man vil dø.
Er revolutionen på vej, og hvordan skal verden se ud bagefter? Aarhus Teater og Sort/Hvid præsenterer "Revolution" af Christian Lollike.