Det er ikke aldersforskel og hudfarve, men vores forventninger om andres fordomme, der står i vejen for lykken i "Lov mig aldrig at glemme".
Det selvbiografiske onemanshow "Dobbelt V" af og med Wahid Sui Mahmoud passer til Blaagaard Teaters nye profil, men halter rent dramatisk.
De to afgangsstuderende fra Dramatisk Skrivekunst på DDSKS dimitterer med værkerne "Fra et sted hvor ingenting kan gro" og "Bygningen".
Den virkelige kannibalsag fra Tyskland i 2001 er blevet til et stærkt fortalt krimidrama, der skaber rædselsfulde billeder hos publikum.
Sargun Oshanas eksperiment "Xistens" på Teater Grob, hvor manuskriptet er skabt af en kunstig intelligens, er heldigvis langtfra åndelig føde.
Den satiriske teaterforestilling ”Den retfærdige kriger” sætter fokus på de politiske beslutninger bag Danmarks deltagelse i Irak-krigen.
Med "Elusia" byder Teater Grob på ekspressionistisk, sjovt, blodigt og hæsblæsende teater om kvartlivskrisens uhyggelige og destruktive natur.
Forestillingen "Som brødre" er baseret på Alexander Mayah Larsens digtsamling "Kongen leve" om at finde stabilitet i en ustabil opvækst.
Ursula Andkjær Olsens tekst på Teater Grob har givetvis litterære kvaliteter, men som teater er den for usammenhængende og meningsløs.
Det bliver for usammenhængende og uskarpt, når Teater Grob og CoreAct associerer frit over temaet fattigdom i forestillingen ”Ser du mig”.