Olaf Johannessen og ensemblet kombinerer humor og tragedie i fortællingen om det ultimative nederlag i Det Kongelige Teaters "Richard II".
Storartede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters "Farlige forbindelser", men iscenesættelsen bliver for statisk, pæn og uinteressant.
Det Kongelige Teater skildrer storhedstiden hos Ugens Rapport, hvor Kurt Thyboe stod for journalistikken bag de bare bryster på forsiden.
Teater Republiques version af eventyrsamlingen ”1001 nat” fungerer mere som en udvidet højtlæsning, der aldrig rigtig forlader papiret.
Venner og fjender falder som fluer i Jels Vikingespils ”Krakes kæmper”, der bæres af de medvirkendes kamplyst og en overvældende æstetik.
Den ungdommelige og hæsblæsende kærlighed imellem Romeo og Julie bliver ophøjet til mytologi i Vendsyssel Teaters fremragende opsætning.
En ikke prangende version af Goethes "Faust" på Teater Republique overskygges af Søren Sætter-Lassens og Olaf Johannessens mesterslige spil.
Anna Balslevs teaterversion af teenagepigefortællingen ”An Education” er sjov og billedrigt iscenesat, men den savner spænding og dramatik.
Velskrevent drama, udmærket iscenesættelse og fremragende skuespilpræstationer i forestillingen "Solformørkelse" på Teater Grob.
Romantik, komik og poesi gennemstrømmer Det Kongelige Teaters opsætning af Edmond Rostands klassiker ”Cyrano de Bergerac”.