Velspillet "Farlige forbindelser" i statisk modeshow-koncept
Storartede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters "Farlige forbindelser", men iscenesættelsen bliver for statisk, pæn og uinteressant.

Som i et showroom hos et italiensk modehus er scenografien til Det Kongelige Teaters "Farlige forbindelser" stilren og elegant med cirkelrunde puffer og høje gardiner i en sart farve. De eneste kontraster er shoppingposer og æsker fra Max Mara, Prada og de andre fashion-mastodonter, der markerer overklassemiljøet, som forestillingens intriger udspiller sig i.
Scenografen Bente Lykke Møller har vist speciale i minimalisme. I hvert fald var hendes mange soveværelser i "1001 nat" (Teater Republique, 2021) betagende smukke i Clement Irbils lys- og skyggedesign, ligesom tomrummet i "Faust" (Teater Republique, 2020) blev konceptuelt gennemført i selskab med samme Clement Irbils lysdesign.
Også i forestillingerne "Gratis anmeldelser af aktuelle forestillinger
På mortenhede.dk får du gratis adgang til anmeldelser af aktuelle forestillinger. Ældre anmeldelser og øvrige artikler på mortenhede.dk kræver et abonnement. Ønsker du fuld adgang, kan du prøve det gratis i 14 dage her!
Har du allerede et login? Log ind her.